KOMMUNIKATIONSSTRATEGI - hvor vil I gerne hen?

Hvis jeres arbejde med PR, Brand Journalism og Content Marketing skal være effektivt, er I nødt til at have en kommunikationsstrategi for, hvad I gerne vil opnå med indsatsen.

Strategien skal hænge sammen med det, I i øvrigt arbejder hen mod i jeres forretning eller organisation. I vores terminologi indeholder en strategi også en handleplan for det første år.

En kommunikationsstrategi / handleplan fra os er ikke en lang rapport til skuffen. Det er et dokument, der på et letforståeligt og tilgængeligtsprog redegør for, hvad det er, I gerne vil kommunikere og markedsføre. Strategien tager stilling til alle dine markedsføringskanaler og sammenhængen mellem dem – også for eksempel LinkedIn og PR.

Vil I selv arbejde med kommunikationsstrategi?

Strategien sikrer, at du får mest muligt ud af den indsats, du gør – både tidsmæssigt og økonomisk. Og hvis I selv har mod på at gå i gang, får I her en række emner, som vi synes, I skal overveje i jeres strategi.

  • Hvem er jeres interessenter?
  • Hvorfor vil I gerne kommunikere/markedsføre – formålet?
  • Hvilke kanaler har I til rådighed?
  • Hvilke historier vil I fortælle?
  • Hvem er jeres ”talsperson”?
  • Hvem skal gøre hvad? Og hvornår?
  • Har I billeder eller billedmuligheder?
  • Hvad mener I noget om? Og er det eksempelvis medie-egnet?
  • Hvad er succes-kriterierne?
  • Hvordan skal indsatsen måles / evalueres?
  • Hvem gør det og hvor tit?
  • Har I et kriseberedskab?

Vi vil gerne hjælpe jer med kommunikationsstrategi

Når vi arbejder med strategi i samarbejde med vores kunder, er der flere muligheder:

  • Workshops
  • Løbende samarbejder
  • Enkeltstående samarbejde

Det er vores klare erfaring, at du får mest ud af en løbende indsats, hvor vi evaluerer løbende, og det vil ofte være vores anbefaling. Men lad os tage en snak og se på, hvilke muligheder, der er.

Kontakt os gerne for et indledende møde!