I vores daglige arbejde med Brand Journalism er en af vores fineste opgaver at luge ud i “corporate business-lingo” og ulidelige fagudtryk.
Derfor spurgte vi vores konkolleger i Dansk Journalistforbunds freelancegruppe på facebook, hvad deres “hadeord” i erhvervslivet er. En kaldte dem slubberter, og det ord er så fint, at det sneg sig ind i overskriften. Tak for de gode bud – og lad os endelig få flere i kommentarfeltet herunder.
Du får deres bud her – og så må du love os, at du prøver at undgå dem fremover.
- Agil
- Empowerment
- Vækste
- Implementere
- Fokus på
- Optimere
- Aligne…
- Customercentric
- Commitment
- Proaktiv
- Mindset.
- Italesætte
- Ejerskab
- Synergieffekt
- Både på den korte bane og den lange ditto
- Transparens
- Brændende platform
- Lavthængende frugter
- Win-win
Har du ord, som skal på listen?
Så optimerer vi gerne og lader den vækste. Det er jo ren win-win at få fokus på disse ord på den lange bane.
Så lad os italesætte problemet, og få løsningen implementeret …
“udtaler” den ene eller anden – som oftest afsenderen, er simpelt hen så wanna-be-proff, at det er til at kaste op over!
🙂 Tak
hilsen
Iben
“Tak for din kommentar, Iben.”, udtaler Gitte Glibstrup 😉
Emergence
Emergerende
På sigt (præciser tidsperspektivet – er det i morgen eller om en måned?)
Tak for content…det er ski’e godt:-)
Venlig hilsen Kirsten, snart DeltaProbat
Tak!