4

19 ord-slubberter du aldrig mere må bruge

I vores daglige arbejde med Brand Journalism er en af vores fineste opgaver at luge ud i “corporate business-lingo” og ulidelige fagudtryk.

Derfor spurgte vi vores konkolleger i Dansk Journalistforbunds freelancegruppe på facebook, hvad deres “hadeord” i erhvervslivet er. En kaldte dem slubberter, og det ord er så fint, at det sneg sig ind i overskriften. Tak for de gode bud – og lad os endelig få flere i kommentarfeltet herunder.

testcase1

Du får deres bud her – og så må du love os, at du prøver at undgå dem fremover.

  1. Agil
  2. Empowerment
  3. Vækste
  4. Implementere
  5. Fokus på
  6. Optimere
  7. Aligne…
  8. Customercentric
  9. Commitment
  10. Proaktiv
  11. Mindset.
  12. Italesætte
  13. Ejerskab
  14. Synergieffekt
  15. Både på den korte bane og den lange ditto
  16. Transparens
  17. Brændende platform
  18. Lavthængende frugter
  19. Win-win

Har du ord, som skal på listen?
Så optimerer vi gerne og lader den vækste. Det er jo ren win-win at få fokus på disse ord på den lange bane.
Så lad os italesætte problemet, og få løsningen implementeret …

Skrevet af den - Kategori Brand Journalism


Gitte Glibstrup

Gitte er direktør og partner i Strup & Strup. På bureauet arbejder hun særligt med projektledelse, digitale løsninger og strategisk brug af sociale medier. Når hun ikke spiller fodbold eller Olsen med sine tvillingedrenge fra februar 2009, nørder hun i køkkenet eller drømmer om sin næste rejse.

  1. Skrevet af Iben Hauschultz

    “udtaler” den ene eller anden – som oftest afsenderen, er simpelt hen så wanna-be-proff, at det er til at kaste op over!
    🙂 Tak
    hilsen
    Iben

  2. Skrevet af kirsten

    Emergence
    Emergerende
    På sigt (præciser tidsperspektivet – er det i morgen eller om en måned?)
    Tak for content…det er ski’e godt:-)

    Venlig hilsen Kirsten, snart DeltaProbat

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *