0

Autosignatur som markedsføring

Hvor mange mails får du hver dag?

5?

10?

15?

Hvor mange af dem bruger autosignaturen aktivt?

Gør du selv?

Vi har nemlig lagt mærke til, at chokerende mange såvel iværksættere som mere erfarne selvstændige med små og store virksomheder helt overser de muligheder, der ligger i autosignaturen.

Alt for mange har simpelthen bare deres navn og glemmer basis-information, som titel, telefonnummer og hjemmesideadresse. Ja, de glemmer endda deres firmanavn.

Det er både dårlig service og dumt.

Dårlig service, fordi potentielle kunder og samarbejdspartnere så skal i gang med at google sig frem til disse informationer.

Dumt, fordi autosignaturen er en helt gratis og effektiv markedsføringsmulighed.

Så her får du en række gode råd til, hvad du i hvert fald skal huske at have med i din autosignatur:

Strup & Strup Kommunikations tjekliste til en effektiv autosignatur

1. Dit fulde navn

2. Din titel

3. Dit firmanavn

4. Din adresse

5. Dine telefonnumre

6. Din mailadresse

7. Din hjemmeside-adresse

8. Øvrige steder, hvor du kan “træffes” – for eksempel facebook, twitter og LinkedIn

9. Dit firma-logo.

 

 

 

Skrevet af den - Kategori Strategisk kommunikation


Jeannette Refstrup

Jeannette Refstrup er partner og direktør i Strup & Strup. På bureauet arbejder hun særligt med corporate branding, krisekommunikation og forandringskommunikation. Jeannette bor i Horsens med sin mand og to sønner - og bruger fritiden på at høre country-musik, lave mad og gå ud til forskellige kulturelle oplevelser.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *