...

Podcast-vært på ”Klog på gris”

Skrevet af Jeannette Refstrup

At formidle gode historier og viden strategisk er et fag – og det er nok ikke nogen hemmelighed for nogen af jer, at vi I høj grad føler os hjemme i det skrevne ord.

Men vidste du, at Gitte har taget efteruddannelse i podcast, og at Jeannette havde radio som medie-speciale på Danmarks Medie- og Journalisthøjskole?

Den viden er vi superglade for at have fået lov at bruge i 2020 – til podcasten “Kirke & Co” og senest “Klog på gris”. Sidstnævnte havde premiere mellem jul og nytår. 

”Klog på gris” er produceret i samarbejde med Journalist Søren Laursen fra Patos Film for Danske Svineproducenter og finansieret af Svineafgiftsfonden.

”Klog på gris” er folkeoplysning om danske svineproducenter og den typiske danske gris.

Derfor interviewer Jeannette i de 7 afsnit projektleder Jacob Drehn fra Danske Svineproducenter. Afsnittene fra podcasten Klog på gris har følgende emner:

  • Har en dansk gris det godt? Trivsel i de danske svinestalde er emnet på det første afsnit af podcasten. 
  • Har en glad gris krølle på halen? I andet afsnit kan du høre mere om halekupering af de danske grise. 
  • Sviner flæskestegen klimaet? Hvilke klima- og miljøudfordringer er der ved dansk produktion af grise? I afsnit tre af podcasten kan du høre mere om gylle, biogas og foder med protein. 
  • Hvordan får grise sunde maver? Hvad er det for maveudfordringer, der rammer de danske grise? I afsnit fire er emnet sunde maver for grisene i de danske stalde. 
  • Får den danske gris for meget antibiotika? Hvad er MRSA? Antibiotika i dansk svineproduktion og MRSA hos grise er emnet i femte afsnit af podcasten. 
  • Hvad er der sket med Jens Hansens bondegård? Hvordan har svineproduktionen udviklet sig? Størrelsen af de danske svinebesætninger og deres antal er emnet i det sjette afsnit.  
  • Er teknologi blevet vigtigere end grise? Teknologi i danske svinestalde er emnet for syvende og sidste afsnit af podcasten. 

Ønsker du at blive klogere på, hvordan den danske gris egentlig går og har det, så kan du lytte til podcasten “Klog på gris” her.

”Klog på gris” og ”Kirke og Co” findes også på Spotify og apple.

Læs mere om vores andet podcast ”Kirke og Co” her>>

Skal dine tekster være 100 % bedre?

Når du klikker “tilmeld mig” siger du samtidig ja til at modtage digital markedsføring fra os. Du kan til enhver tid trække dit samtykke tilbage. Læs mere i vores privatlivspolitik her.

* skal udfyldes

Måske kan du også lide …

Hvad er Employer Branding?

Hvad er Employer Branding?

Employer Branding betyder, at du arbejder med at skabe et stærkt brand, som nuværende eller potentielle medarbejdere finder så attraktivt,...

Hvad er Employee Advocacy?

Hvad er Employee Advocacy?

Employee Advocacy betyder, at medarbejderne virker som ambassadører for virksomheden ved for eksempel at tale pænt om den ude i byen eller...

Find jeres Tone of Voice

Find jeres Tone of Voice

Betydningen af en stærk stemme er så undervurderet, at det holder os vågne om natten. Find din tone of voice og lær, hvordan du skiller...

Skal dine tekster være 100 % bedre?


Få 3 siders tjekliste med 16 punkter + strategiske overvejelser samt huskeregler og kæpheste.

Din tjekliste er på vej, kig i din indbakke.