0

Tre grunde til, at du skal have referencer

1. Referencer giver dig en blåstempling

Når vi skal finde en ny leverandør eller samarbejdspartner, tjekker vi vedkommende ud. Vi er sikre på, at vi også selv jævnligt bliver kigget efter i sømmene på nettet. I hvert er vores ”kunderne siger” en af de mest besøgte sider på vores website.
Det giver dig en form for blåstempling, hvis andre synes om det, du laver – og dermed anbefaler dig videre.

2. Mund-til-øre metoden virker også på din hjemmeside

Anbefalinger fra andre har større gennemslagskraft, end når du omtaler dig selv. Dine kunder vil forvente, at du primært taler positivt om dig selv og det, du kan.
Men når også en anden kunde roser dig og fortæller om de resultater, I har opnået sammen … Så er der nok noget om det.
Samtidig kan dine kunder også sælge dig på andre ting, end du måske selv gør – noget du ikke engang er klar over, gør dig særlig.

3. Referencer giver identifikation

Læseren eller seeren kan identificere sig med den, der udtaler sig om dig.
Måske står han/hun med samme udfordring og kan se sig selv som køber hos dig.
Personligt tror vi faktisk også, at der ligger et element af ”sladder-historie” i referencer. Vi vil gerne lige se, hvem der anbefaler hvem, og hvad de siger. Men det bliver referencerne jo ikke dårligere af.

 

Se nogle af de referencer, vi har skrevet for andre:

VS Automatic

Dansk Selskabsrådgivning

Idéskilte

 

Skrevet af den - Kategori Strategisk kommunikation


Jeannette Refstrup

Jeannette Refstrup er partner og direktør i Strup & Strup. På bureauet arbejder hun særligt med corporate branding, krisekommunikation og forandringskommunikation. Jeannette bor i Horsens med sin mand og to sønner - og bruger fritiden på at høre country-musik, lave mad og gå ud til forskellige kulturelle oplevelser.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *