0

Udfordring: Tør du slippe en journalist løs?

Derfor kan du ikke slippe uden om Brand Journalism – 5 grunde til, at du skal slippe journalister løs i jeres virksomhed.

Både små og store virksomheder taler om det.
Indhold og engagement.
Content is King.
Content Marketing.

Vi skal have fat i vores kunder. De skal engagere sig i vores brand og i os. De skal lære os at kende, så de får lyst til at snakke med os og i sidste ende handle med os. Vi skal give dem indhold, som de har lyst til at læse. Noget de faktisk ser frem til og kan bruge i deres hverdag.

Samtidig skal medierne gerne kende til os og høre vores gode historier, så de også kommer bredt ud.

Brand Journalism

Det  store spørgsmål er HVORDAN? Vores løsning hedder Brand Journalism – markedsføring med journalistiske værktøjer.

Vi er klar til at udfordre dig: Tør du slippe en journalist løs i din virksomhed?

Brand journalism

For så er vi klar!
Og hvad er det så, journalister kan?

1. Journalister kan det der med indhold

Journalister har alle dage skullet levere en form for indhold, som deres læsere, lyttere eller seere har haft en interesse i. De har skulle sælge aviser for uden aviser – intet job. Journalister er altså vant til at levere indhold, som andre er interesserede i.

2. Folk snakker – giv dem noget at snakke om

Vi lever i en ny verden. Du ved det jo godt. Alle er konstant online og kommenterer, tweeter og ”facebooker” ethvert øjeblik af deres liv. Og du kan godt være ligeglad. Og så kan du sandsynligvis vinke farvel til din virksomhed inden for ganske få år. Verden er en anden, og folk snakker på kryds og tværs. Giv dem noget at snakke om!

3. Journalister finder den gode historie

Dit brand eller din virksomhed er ikke det mest spændende i verden. Måske for dig selv og for andre ansatte. Men ellers er vi dybest set ligeglade med dig og din virksomhed. Men kunne du give os en spændende historie, en følelse eller et rigtigt menneske, så er vi interesserede og vil gerne lære dig bedre at kende. Det kan en journalist hjælpe dig med.

4. Historier taler til følelserne

Kan du huske, hvornår du sidst kom til at snøfte lidt over en film eller en video? Det er følelser og historier, vi græder over. Ikke brands. Historier handler om ”nogen” – ikke om noget. Og det er noget, journalister er skolet i.
Se videoen her og bemærk, hvordan den er båret af en helt fantastisk historie:
https://www.youtube.com/watch?v=nC_vXAF-pBM

5. Journalister skriver i et sprog, som mennesker forstår

Innovativ. Forandringsparat. Agil. Mindset. Klicheer og ”buzzwords” er ved at snuble over hinanden, når der skrives pressemeddelelser og nyhedsbreve. Det skal stoppe. Punktum.

Journalister er vant til at tage svært stof og koge en essens ud af det. Vi skriver i et sprog, som rigtige mennesker bruger og forstår.

Tør du tage udfordringen og slippe en journalist løs i jeres virksomhed?

Synes du godt om dette? Så bliver vi glade, hvis du deler det med andre. Klik øverst på siden.
Skrevet af den - Kategori Brand Journalism


Jeannette Refstrup

Jeannette Refstrup er partner og direktør i Strup & Strup. På bureauet arbejder hun særligt med corporate branding, krisekommunikation og forandringskommunikation. Jeannette bor i Horsens med sin mand og to sønner - og bruger fritiden på at høre country-musik, lave mad og gå ud til forskellige kulturelle oplevelser.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *