Heidi Bjørn, Head of Marketing hos Salfarm, har ad flere omgange samarbejdet med især Gitte Glibstrup fra StrupStrup® om blandt andet pressearbejde og løbende sparring omkring for eksempel kommunikation af bæredygtighed.
– Jeg tror, vi første gang samarbejdede i 2017, siger Heidi Bjørn, der i dag er Head of Marketing hos Salfarm.
– I mit tidligere job var det især presse i Danmark, Gitte Glibstrup hjalp os med. Hun var vores PR-parter i Skandinavien.
Heidi Bjørn siger, at styrken ved samarbejdet blandt andet var, at virksomheden fik løftet historierne ud af den interne sfære:
– Gitte Glibstrup er god til at sige, når noget ikke er interessant for andre end os selv – og samtidig pege på, hvad der kunne være interessant i stedet. På den måde er hun ikke en showstopper, men god til at se muligheder.
– Da vi begyndte at arbejde med CSR og bæredygtighed, var det megafedt at have en PR-partner, der også kender til regler, faldgruber og muligheder for at kommunikere bæredygtighed.
Heidi Bjørn peger også på, at Gitte Glibstrup var med til at styrke virksomhedens positioner og budskaber, blandt andet ved at sørge for, at de rigtige ord blev brugt igen og igen.
Fik hurtigt stor forståelse for branchen
Ud over PR skrev Gitte også en række tekster til et vidensbaseret univers på hjemmesiden om et af de indsatsområder, virksomheden havde:
– Det var faktisk hende, der skrev det. Det var hun en kæmpe driver i at få skabt.
– Det var et teknisk svært produkt og ikke lige til at gå til. Man skulle virkelig sætte sig ind i både det politiske og de teknisk tunge argumenter, som var evidensbaserede – og derefter koge dem ned til noget simpelt. Samtidig krævede det viden om, hvilke branchekrav, der var til lovligheden af anprisninger.
Heidi Bjørn siger, at Gitte hurtigt oparbejdede en stor forståelse for branchen, og var god til at snakke med både sælgere og tekniske managers.
– Det betød, at hun hurtigt kunne komme med forslag til, hvordan vi bedre kunne få vores budskaber ud.
Fleksibel og nem at samarbejde med
Samarbejdet med Gitte bygger ifølge Heidi Bjørn også på personlige egenskaber:
– Hun har altid et glimt i øjet, også når vi nogle gange ramte nogle udfordringer. Gitte var meget løsningsorienteret.
Samarbejdet var organiseret omkring løbende redaktionsmøder:
– Gitte var meget struktureret og skrev for eksempel altid en opsamling. Hun skabte en rød tråd og sørgede for, at vi havde en plan. Samtidig var hun superfleksibel og virkelig nem både at arbejde med og snakke med. Hun var meget vellidt blandt alle, hun talte med.
Strategisk tænkning og skarp eksekvering
Heidi Bjørn fremhæver også, at de produkter, Gitte Glibstrup afleverede stort set ingen rettelser krævede. De var lige til at bruge.
Heidi Bjørn siger, at hun er ikke i tvivl om at der lægger en høj grad af strategisk tænkning bag arbejdet:
– Men I taler ikke så meget om det, for I er virkelig skarpe på eksekvering i StrupStrup®.
– I er løsningsorienterede, og det tror jeg på, er langt vigtigere end at lire alle de fine buzzwords af.
Heidi Bjørn er i dag Head of Marketing hos Salfarm.
Her er samarbejdet fortsat med PR og indhold til et helt nyt Vidensunivers på hjemmesiden.
– Jeg er bare superglad for samarbejdet. I har skabt et godt navn og har været der i mange år, I tager jeres egen medicin, og det er fedt, at I selv gør det, I også hjælpe andre med.
FAKTA
Vi har blandt andet hjulpet Heidi Bjørn og Salfarm med:
- Content til website
- Sparring på diverse for eksempel kommunikation omkring kundeundersøgelse, bæredygtighed med videre
- Kontakt til relevante medier i landbrugspresse og andre medier
- Månedligt ”redaktionsmøde” på Zoom/Teams, der sikrer fremdrift.
Om Salfarm:
Salfarm sælger veterinære lægemidler, frihandelsprodukter og vaccinationsudstyr til dyr. Virksomheden er dansk, men har også afdelinger i Norge og Sverige.
Se flere kundecases:
Hetag Tagdækning: Kernefortælling er en rettesnor i hverdagen.
Bestyrelseskvinder: Tone of Voice er afgørende, når nuancerne gør en forskel.
Horsens Klostersogn: Strategiarbejde satte en bevægelse (og en masse tanker) i gang.