SOCIALE MEDIER - vil du med til fest?

Vi er sociale på nettet i dag. Vi snakker, anbefaler, interagerer, kommenterer og deler vores liv på nettet hver eneste dag. Sociale medier er i vores hverdag, og danskerne er nogle af de allermest aktive i hele verden. Vi har taget Facebook, Instagram, Linkedin, Twitter og Google Plus til os.

Og det ved du som virksomhedsejer godt, for det er her, du kan møde din målgruppe. Måske er de aktive på det ene medie, måske på det andet. Men de er her – og det skal du også være for at komme i dialog med dem. Det er en social-medie-fest – og du er kun inviteret, hvis du gider at deltage aktivt.

Det er ikke nok at oprette en side eller en profil. Det kræver en god strategi og en løbende indsats. Men så kan det til gengæld også give pote og være et yderst lukrativt sted at være.

10 gode råd til sociale medier

  1. Læg en plan for din indsats – det gør din hverdag med sociale medier MEGET nemmere.
  2. Vær der, hvor din målgruppe er – ellers er det skønne, spildte kræfter.
  3. Giv din målgruppe en masse godt indhold og værdi – artikler, updates, links, videoer …
  4. Fokuser på dem, der allerede er kunde hos dig eller følger dig – så skaber du ambassadører for din virksomhed eller organisation.
  5. Vær skæv og overraskende – skal du have likes, delinger og kommentarer, skal du skille dig ud.
  6. Husk at være taknemmelig for de likes og kommentarer, du får – like igen og kommenter tilbage. Det er god stil.
  7. Det er en fest – husk også at danse med nogle af de andre og vær aktiv andre steder end hos dig selv.
  8. Slet ikke negative kommentarer – gå i positiv dialog og ”kvæl det med kærlighed”.
  9. Husk at sælge – det er helt ok, så længe du ikke kun spytter salg ud.
  10. Afsæt tid og ressourcer. Det kommer ikke af sig selv, og du skal både bruge tid og penge på at få en succesfuld tilstedeværelse på de sociale medier.

Vi kan både levere en ”done for you” løsning, eller vi kan lære dig at gøre det selv via rådgivning, sparring og planlægning. Kontakt os i dag – det koster ikke noget.