0

Vil du have formlen for personlig branding?

Formlen for personlig branding med Strup & Strup

 

 

Vi holder jævnligt foredrag om personlig branding. Det er fantastisk. God og positiv energi. Og så alligevel …

For alle kan genkende tanker som:

“Jeg vil ikke placere min røv i klaskehøjde!”

“Branding er kun for berømtheder og kongelige”

“Jeg har ikke noget særligt at bidrage med”

“Jeg tør ikke skille mig ud”

“Hvad siger de andre?”

“De opdager måske, at jeg i virkeligheden ikke kan noget”

“De begynder at kritisere mig”

“De tror, jeg ikke har noget lave”

“Hvem tror jeg lige, jeg er”

“De synes, jeg er for meget”

“De synes, jeg har rundsave på albuerne”

“Jeg er ikke dygtigere end de andre”

 

Vi tænker selv den slags alt for tit. Men det skal bare ikke holde os – eller jer! – tilbage. For personlig branding er ikke kun for “de andre” og for “de kendte”.
Det er for alle os, der vil noget med vores arbejde.

Vi skal finde ud af, hvad det er vi kan, stå ved det og sige det højt – uanset om vi søger job, vil have nogle andre arbejdsopgaver, skaffe en forfremmelse eller er selvstændige.

Brug din historie til branding

I Strup & Strup tænker vi branding sådan her:

Fortæl andre historien om dig selv (eller din virksomhed), så den hjælper dig med at nå dine mål.

Det betyder ikke, at du skal være noget, du ikke er. Men du kan vælge at skrue op eller ned for dele af dig selv (eller din virksomhed).

Et skridt på vejen kan være at kigge på formlen for personlig branding:

Hvad laver du? (og hvad er det, du slet ikke kan lade være med at gøre?)

  • Hvorfor gør du det?
  • Hvordan er du noget særligt?
  • Hvor viser du det henne?

= DIG (dit personlige brand)

 

Billedet er hentet hos www.freedigitalphotos.com
Skrevet af den - Kategori Brand Journalism


Jeannette Refstrup

Jeannette Refstrup er partner og direktør i Strup & Strup. På bureauet arbejder hun særligt med corporate branding, krisekommunikation og forandringskommunikation. Jeannette bor i Horsens med sin mand og to sønner - og bruger fritiden på at høre country-musik, lave mad og gå ud til forskellige kulturelle oplevelser.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *