...

Om Strupstrup®

Connect med og følg Jeannette her

Jeannette Refstrup

Jeannette er Executive Master i Corporate Communication fra Aarhus BSS (den gamle handelshøjskole) og bureauets ekspert i corporate branding og ledelseskommunikation. Hun har desuden taget en uddannelse i projektledelse foruden forskellig efteruddannelse inden for digital markedsføring.

Hun elsker storytelling, kommunikation og formidling – og det er primært Jeannette, du møder som foredragsholder og underviser. Hun er oprindeligt uddannet journalist fra Danmarks Medie- og Journalisthøjskole med 10 års dagbladserfaring.

Jeannette er desuden aktiv i flere bestyrelser, og sidder i Dansk Journalistforbunds grønne task force, der er nedsat af forbundets hovedbestyrelse.

Hun har sammen med Andreas Bach-Laursen skrevet “Morgendagens digitale salg og markedsføring.” 
Climate Tech Investor og tidligere uddannelses- og forskningsminister Tommy Ahlers skrev forordet til bogen blandt andet:

”Bogen gennemgår hele processen fra digital salgsstrategi til praktisk udførelse. Sidstnævnte er bogens helt store styrke, for ”digitalisering” bliver hurtigt et buzzword politikere, meningsdannere og virksomhedsledere bruger uden at blive tydelige omkring, hvad det egentlig betyder i praksis.”

GODE RÅD
OM STRATEGISK
KOMMUNIKATION

SKAL VI HJÆLPE
MED DIT NÆSTE
PROJEKT?

Gitte Glibstrup

Gitte har taget en uddannelse i Sustainability Management og en bestyrelsesuddannelse med fokus på små og mellemstore virksomheder udbudt af Aarhus BSS. Derudover en uddannelse i strategisk rådgivning i praksis samt projektledelse (SCRUM).

Hun videreuddanner sig løbende inden for strategi, digital kommunikation og markedsføring og er oprindeligt uddannet journalist fra SDU. CV’et tæller desuden bestyrelsesarbejde og en plads i repræsentantskabet for Energi Fyn og TV2 Fyn.

Gitte elsker ny viden, og med kunder over hele landet bliver lange timer på landevejene ofte fordrevet med en nørdet podcast i ørene – gerne noget om digitalisering, ny teknologi eller bæredygtighed/grøn omstilling.

Connect med og følg Gitte her

DU ER
VELKOMMEN TIL EN
(U)FORPLIGTENDE SNAK

Følg os på linkedin

Vi ved, du spørger dig selv (og måske os) …

Hvad er Brand Journalism?

”Facts tell, stories sell” – som alle andre er du sikkert også bedre til at huske gode historier end kedelige facts og tørre rapporter. Derfor skal din virksomhed eller organisation arbejde med corporate storytelling og fortælle historier, hvis I vil huskes. Strategisk storytelling (Brand Journalism) skaber synlighed og forretning.

Hvad koster I?

Godt spørgsmål. Hvad koster en flyrejse? Det kommer an på, hvor du gerne vil hen, og hvordan du gerne vil nå derhen. Vi har som udgangspunkt en timepris på 1300 kr., men vi arbejder også med faste månedsaftaler, på projektbasis eller på klippekort. Vi tør godt sige, at vi ikke de billigste. Men vi er heller ikke de dyreste.

Hvor mange er I?

Vi er en “butik” med to indehavere og en række dygtige samarbejdspartnere, som vi trækker ind, når vi enten ikke er de rette til opgaven eller har for meget i kalenderen.
(Og PS. Umiddelbart har vi ikke lyst til at blive flere fastansatte. Vi sætter meget stor pris på vores frihed og elsker at arbejde med vores fag og for vores kunder).

Hvor ligger StrupStrup®?

Vi arbejder primært remote – altså digitalt og mobilt – så vi har ikke et fysisk kontor.
De fleste dage er vi på farten. Vi har kunder i hele Danmark, så vi tager ofte en tur til København, Langeland eller Lemvig.
Og hvis det passer bedre, mødes vi selvfølgelig også digitalt. Alt er muligt.
I øvrigt bor Gitte i Odense og Jeannette i Horsens.

Kan kvinder +45 arbejde digitalt?

Det korte svar er: “Ja, sgu da!”. Det kan godt være, at vi ikke er født med en iPhone i hånden, men vi har arbejdet digitalt, siden det var muligt. Og derudover har vi også strategisk forretningsforståelse, som er mindst ligeså vigtigt som at kende den seneste nye trend (som vi selvfølgelig også følger med i).

Hvad arbejder I egentlig med?

Et godt mix af strategisk analyse og rådgivning, forretningsudvikling, kurser og foredrag samt helt praktiske opgaver som udarbejdelse af email-kampagner, drift af virksomheders sociale medier samt projektledelse. Så kort sagt: Strategisk, taktisk og operationelt arbejde i en skøn blanding.