1

Har du brug for ny viden? Spørg nogle andre, end du plejer! - derfor er tætte relationer ikke altid bedst

Jeg blev selvstændig i 2009, og mit medlemskab af kvindenetværket “Morgendagens Heltinder” var en stor del af årsagen til, at jeg turde tage springet og sige mit faste job som journalist op. Næsten med det samme, efter jeg havde sagt farvel til løn-checken og goddag til CVR-nummeret, meldte jeg mig ind i Horsens Håndboldklubs daværende sponsor-netværk. Siden har jeg været med i en række forskellige netværk, og både jeg, min kompagnon Gitte Glibstrup og resten af teamet i Strup &... Læs mere

0

5 ting Game of Thrones kan lære dig om strategisk kommunikation (bare rolig - ingen spoilers)

Endelig. Endelig. Endelig. Der er snart premiere på den nye sæson af Game of Thrones, og vi glæder os så meget, at datoen og tidspunktet har stået i vores kalender … alt for længe. For det er næsten et år siden, at vi skrev nedenstående blog-indlæg om, hvad Game of Thrones kan lære dig om strategisk kommunikation – og nu, da vi genlæser det, tænker vi: Det holder. Game of Thrones kan stadig lære dig – og os – en... Læs mere

0

Hvordan bruger man Youtube i markedsføring? - og sådan bliver du powerbruger

Youtube kører på computer.
Video killed the radio star – og den stopper ikke ved lydmediet. Ifølge softwarevirksomheden HighQ vil video udgøre 79% af brugernes internettrafik i 2018. Det kan ikke ignoreres, men hvordan får du fulgt med i den flygtige videostrøm og bliver skarp på Youtube markedsføring? YouTube er den primære distributionskanal for videoer, og jeg er nok noget nær en gennemsnitlig YouTubebruger: Jeg bruger som regel over en time om dagen på YouTube. Jeg bruger det til underholdning, musik og til viden... Læs mere
Ole

0

Er du en irriterende og smølende kilde? - så snyder du dig selv for omtale i pressen

At komme i medierne med din virksomheds gode historie er svært, men ikke umuligt. Især ikke, hvis du gør det nemt for journalisten. Vi har samlet vores erfaringer med irriterende kilder og giver fem gode råd til, hvordan du snakker med journalister. Vi har netop skrevet vores sidste tillæg for Jyllands-Posten, som vi i de senere år har skrevet omkring 100 tillæg for. Vi har interviewet kilder i alle mulige afskygninger – virksomhedsejere, øjenlæger, Ilse Jacobsen og sågar pensionister. Flere... Læs mere

0

15 irriterende spørgsmål til dig, der siger, du vil have din virksomhed på Facebook og LinkedIn!

facebook twitter instagram
Din virksomhed skal på sociale medier, siger du? I vil være aktive på Facebook? I dialog med kunderne? Vise hvem I er? Sælge noget mere?
I bevæger jer på B2B-markedet og tænker, at LinkedIn lige er sagen for jer? Det lyder rigtig godt, synes vi her hos os i Strup & Strup. Vi kan ret godt lide sociale medier, og det har vi mange kunder, der også kan. Men jeg underviser også en del i sociale medier. Og holder foredrag om... Læs mere

0

Alt det jul, vi ikke når

I 1987 var jeg 15 år og altså helt ærligt alt for voksen til det med juleaften – og skrev i min dagbog: ”Juleaften! Nå siger man så. Hvad rager det mig? Og Dig. Det vil sige det var ikke sådan, at jeg var ved at gå til af spænding, men jeg var snarere bare glad. Det er lidt svart at forklare, men dagen i dag var bare ikke noget helt specielt, sådan som det var, da jeg var lille.... Læs mere

0

Hvad kan virksomheder lære af vores morgenrutiner?

brand journalism
En doven søndag morgen … aah. Tempoet er så langt nede, som det kommer i en moderne børnefamilie med krudtugler og kaos. Er der noget bedre end at brygge en god kop kaffe, sende husbonden af sted til bageren efter rundstykker og så ellers bare nyde en to timers morgenmad med familien? Når sulten er stillet, kommer turen til morgenaviserne. De bedste nyheder på forsiderne. De gode tillæg med menneskelige historier og portrætter. Sektionerne om finans og biler. Hos os... Læs mere

4

19 ord-slubberter du aldrig mere må bruge

I vores daglige arbejde med Brand Journalism er en af vores fineste opgaver at luge ud i “corporate business-lingo” og ulidelige fagudtryk. Derfor spurgte vi vores konkolleger i Dansk Journalistforbunds freelancegruppe på facebook, hvad deres “hadeord” i erhvervslivet er. En kaldte dem slubberter, og det ord er så fint, at det sneg sig ind i overskriften. Tak for de gode bud – og lad os endelig få flere i kommentarfeltet herunder. Du får deres bud her – og så må du... Læs mere

0

Hvad er hashtags, og hvordan bruger du dem?

Hashtag
– fra nørdet kodesprog til allemandseje. Du er sikkert stødt på #-tegnet. Hashtags, eller #, er dukket op i alle mulige sammenhænge. Men hvad er det, hvorfra stammer de – og ikke mindst; hvordan bruger du dem? #Hashtags? Hashtag er en frase eller et ord, hvor symbolet # er sat foran – teknisk sker der det, at frasen/ordet dermed bliver et aktivt link. På efterhånden flere og flere sociale medier bliver hashtags brugt som en måde at kategorisere og inddele... Læs mere

0

Autosignatur som markedsføring

Autosignatur
Hvor mange mails får du hver dag? 5? 10? 15? Hvor mange af dem bruger autosignaturen aktivt? Gør du selv? Vi har nemlig lagt mærke til, at chokerende mange såvel iværksættere som mere erfarne selvstændige med små og store virksomheder helt overser de muligheder, der ligger i autosignaturen. Alt for mange har simpelthen bare deres navn og glemmer basis-information, som titel, telefonnummer og hjemmesideadresse. Ja, de glemmer endda deres firmanavn. Det er både dårlig service og dumt. Dårlig service, fordi... Læs mere