Tips, tricks og alt muligt andet, som vi falder over.
Inspiration, ideer og halløj
Sådan skriver du en lovlig pressemeddelelse
Tilgiv os, thi vi har syndet og skrevet ulovlige pressemeddelelser. Men vi vidste ikke bedre – men det burde vi nok have. Hvad vi har syndet med? Vi har forsøgt at...
5 trends vi tror på i 2023 – og fremover
"Det er svært at spå. Især om fremtiden."Vi kender ikke ophavsmanden (eller kvinden) til citatet, men det er ofte brugt, når man forsøger at kigge lidt frem og pege på...
Derfor må du ikke bare skrive ”bæredygtig” (og sådan gør du i stedet)
Længe har luften været tyk af budskaber som ”bæredygtig”, ”grøn” og ”klimavenlig”.Det lyder sandelig lovende. Men i virkeligheden er der ikke mange, der kan leve op til...
Kunsten at kommunikere om bæredygtighed
Sådan kommer du i gang med at kommunikere om de bæredygtige tiltag – uden at jokke i en møgsag ”Det er meget vanskeligt at kalde et produkt mv. bæredygtigt uden at...
Skab nærvær og personlighed i din kommunikation
Taler du direkte til din modtager, når du kommunikerer? Skab mere personlighed i din kommunikation. Tjek, om du kender de tre nemme manøvrer her. Der var engang, hvor...
Find jeres Tone of Voice
Betydningen af en stærk stemme er så undervurderet, at det holder os vågne om natten. Find din tone of voice og lær, hvordan du skiller dig ud fra mængden. Hej, halløj,...
Derfor er humor et godt strategisk værktøj i din kommunikation
Et drys humor gør dig ikke kun uimodståelig at lytte til. Det er også et stærkt kommunikativt værktøj. Lær hvorfor, og hvordan du bruger humor i din kommunikation. Ved...
Hvad en gammel romer kan lære dig om god kommunikation
Hvem søger du råd hos, når du vil dygtiggøre dig i at kommunikere godt?Medmindre du prompte svarer ”En gammel romer!”, har vi et sjovt fif til dig i dag.De gamle romere...
Er du en sproglig kliché?
Hvad er en kliché egentlig? Og hvordan bruger man klichéer som et sprogbillede i sin kommunikation? Her får du 3 små tips, der rusker liv i dine klichéer. Sandhedens...
Vores bud på analyse-værktøjer til kernefortællingen
Kernefortælling til Hetag Tagdækning. Sidste år havde vi fornøjelsen af i samarbejde med Frederikke Andersen fra Hetag Tagdækning at udvikle Hetag Tagdæknings...
7 tips til den gode julehilsen – årets stærkeste budskab
Er årets firmajulehilsen traditionen tro en svær nød at knække? Snup 7 fif til den gode og effektfulde julehilsen. Har den årlige julehilsen tendens til at blive en...
3 skrivetips, der redder dig fra flygtende læsere
Kreativitet er godt. Klarhed er endnu bedre. Derfor kommunikér klart og med disse 3 skrivetips. Du kender kampen om målgruppens opmærksomhed. Den er nådesløs. Og der er...
Følg med hos os
Forvent alting og ingenting fra os. Nogle gange skriver vi tit. Nogle gange skriver vi sjældent.
Vi skriver mest om kommunikation, markedsføring og Brand Journalism, fordi vi elsker det.
Vi forsøger sjældent at sælge dig noget.
Men vi vil gerne have, at du følger med og kommenterer, hvis du har lyst.