Faste kirkegængere, der går i en kirke med et stærkt brand, oplever flere sociale og spirituelle fordele ved kirkegangen – og der er sammenhæng mellem oplevede fordele og kirkegang; jo flere fordele, des mere kirkegang. Med andre ord – skab et stærkere brand, der leder til mere kirkegang.
Det konkluderer den anerkendte australske branding-forsker Riza Cassidy i et forskningsprojekt i 2011.
(Og jeg tillader mig at konkludere videre: Skab et stærkere brand, der leder til mere kirkegang).
I 2013 gentog han studiet. Da tilføjede han respondenter, som IKKE gik regelmæssigt i kirke.
Resultatet var, at branding har en stærkere effekt på oplevede fordele blandt de, der ikke går regelmæssigt i kirke end blandt de, der gør.
Antagelsen er, at de, der ikke går regelmæssigt i kirke, i højere grad ser sig selv som forbrugere i forhold til religion, og derfor er eksterne faktorer som for eksempel et tydeligt og stærkt brand vigtige.
Nysgerrig? Så se, hvordan vi kan hjælpe dig med at få skabt et stærkere brand her.