Et stærkere brand leder til mere kirkegang

Skrevet af Jeannette Refstrup

Faste kirkegængere, der går i en kirke med et stærkt brand, oplever flere sociale og spirituelle fordele ved kirkegangen – og der er sammenhæng mellem oplevede fordele og kirkegang; jo flere fordele, des mere kirkegang. Med andre ord – skab et stærkere brand, der leder til mere kirkegang.

Det konkluderer den anerkendte australske branding-forsker Riza Cassidy i et forskningsprojekt i 2011.

(Og jeg tillader mig at konkludere videre: Skab et stærkere brand, der leder til mere kirkegang).

I 2013 gentog han studiet. Da tilføjede han respondenter, som IKKE gik regelmæssigt i kirke.

Resultatet var, at branding har en stærkere effekt på oplevede fordele blandt de, der ikke går regelmæssigt i kirke end blandt de, der gør.

Antagelsen er, at de, der ikke går regelmæssigt i kirke, i højere grad ser sig selv som forbrugere i forhold til religion, og derfor er eksterne faktorer som for eksempel et tydeligt og stærkt brand vigtige.

Nysgerrig? Så se, hvordan vi kan hjælpe dig med at få skabt et stærkere brand her.

Fik du læst: Træng igennem verdens larm

Skal dine tekster være 100 % bedre?

Når du klikker “tilmeld mig” siger du samtidig ja til at modtage digital markedsføring fra os. Du kan til enhver tid trække dit samtykke tilbage. Læs mere i vores privatlivspolitik her.

* skal udfyldes

Måske kan du også lide …

Hvad er Employer Branding?

Hvad er Employer Branding?

Employer Branding betyder, at du arbejder med at skabe et stærkt brand, som nuværende eller potentielle medarbejdere finder så attraktivt,...

Hvad er Employee Advocacy?

Hvad er Employee Advocacy?

Employee Advocacy betyder, at medarbejderne virker som ambassadører for virksomheden ved for eksempel at tale pænt om den ude i byen eller...

Skal dine tekster være 100 % bedre?


Få 3 siders tjekliste med 16 punkter + strategiske overvejelser samt huskeregler og kæpheste.

Din tjekliste er på vej, kig i din indbakke.