Et stærkere brand leder til mere kirkegang

Skrevet af Jeannette Refstrup

Den 26. marts 2021

Faste kirkegængere, der går i en kirke med et stærkt brand, oplever flere sociale og spirituelle fordele ved kirkegangen – og der er sammenhæng mellem oplevede fordele og kirkegang; jo flere fordele, des mere kirkegang. Med andre ord – skab et stærkere brand, der leder til mere kirkegang.

Det konkluderer den anerkendte australske branding-forsker Riza Cassidy i et forskningsprojekt i 2011.

(Og jeg tillader mig at konkludere videre: Skab et stærkere brand, der leder til mere kirkegang).

I 2013 gentog han studiet. Da tilføjede han respondenter, som IKKE gik regelmæssigt i kirke.

Resultatet var, at branding har en stærkere effekt på oplevede fordele blandt de, der ikke går regelmæssigt i kirke end blandt de, der gør.

Antagelsen er, at de, der ikke går regelmæssigt i kirke, i højere grad ser sig selv som forbrugere i forhold til religion, og derfor er eksterne faktorer som for eksempel et tydeligt og stærkt brand vigtige.

Nysgerrig? Så se, hvordan vi kan hjælpe dig med at få skabt et stærkere brand her.

Fik du læst: Træng igennem verdens larm

Måske kan du også lide …

Kunsten at kommunikere om bæredygtighed

Kunsten at kommunikere om bæredygtighed

Sådan kommer du i gang med at kommunikere om de bæredygtige tiltag – uden at jokke i en møgsag ”Det er meget vanskeligt at kalde et produkt mv. bæredygtigt uden at vildlede.” Det konkluderer Forbrugerombudsmanden i sin kvikguide om miljømarkedsføring fra 2021.Ordene...

Skab nærvær og personlighed i din kommunikation

Skab nærvær og personlighed i din kommunikation

Taler du direkte til din modtager, når du kommunikerer? Skab mere personlighed i din kommunikation. Tjek, om du kender de tre nemme manøvrer her. Der var engang, hvor det kun var lærde eller særligt udvalgte mennesker med licence to tell, der havde mulighed for at...

Skal dine tekster være 100 % bedre?


Få 3 siders tjekliste med 16 punkter + strategiske overvejelser samt huskeregler og kæpheste.

Din tjekliste er på vej, kig i din indbakke.