Medlemskommunikation: Magasinet Bueskydning

Skrevet af Jeannette Refstrup

Den 26. marts 2021

Foto: Eva Kristensen

• OL-skytte Maja Jager om at vinde over det mentale pres.
• Portræt af compound-talentet Mathias Fullerton.
• Præsentation af Frøbjerg 3D-buebane og Talentcenter Bueskydning.
• Gode råd fra landstræner David Hauge om at tage springet fra 3D-breddeskytte til eliten.

Det er nogle af emnerne i det nyeste nummer af Bueskydning Danmarks medlemsmagasin, der netop er udkommet.

Vi har glæden ved at have redaktør-tjansen på Bueskydning Danmarks medlemsmagasin, og det er virkelig en fornøjelse at få lov til arbejde med så mange rare og dedikerede mennesker, hvoraf mange yder en stor, frivillig indsats.

Vi lægger et journalistisk snit over teksterne; de skal vinklede, være velskrevne og med journalistisk “udstyr” som for eksempel faktabokse, blå bog og sidehistorier – og samtidig skal magasinet i sin helhed afspejle forbundets strategi, værdier og indsatsområder.

Vi elsker den slags opgaver, hvor vi kan få lov at kombinere to fagligheder; den håndværksmæssige fra journalistikken og den strategiske fra kommunikationen.

Magasinet er i øvrigt lay-outet af Martin Samsing fra Format – og blandt andre Flemming Linnebjerg og Stine Gottlieb Hansen har skrevet.

Eva Kartholm og Tomas Jensen fra Bueskydning Danmark er med i redaktionsgruppen – og så er der et mange forbundsansatte og frivillige som har brugt tid på at forklare Jeannette, hvad forskellen er på en recurvebue, compoundbue, barbue og langbue.

Du kan se Magasinet Bueskydning her.

Fik du læst: Podcast-vært på ”Klog på gris”

Måske kan du også lide …

3 basale tips, der redder dig fra flygtende læsere

3 basale tips, der redder dig fra flygtende læsere

Kreativitet er godt. Klarhed er endnu bedre. Derfor kommunikér klart og med disse 3 tips. Du kender kampen om målgruppens opmærksomhed. Den er nådesløs. Og der er pænt mange om buddet. Derfor må du være kreativ, når du kommunikerer, tænker du. Så du stikker af med –...

Vil du med ind i epicentret af din kommunikation?

Vil du med ind i epicentret af din kommunikation?

En god kernefortælling giver ikke kun kommunikationen tyngde. Kernefortællingen kommunikerer hvem I er. Er kernefortællingen bare endnu et formløst buzzbegreb, der forsøger at lyde vigtigere, end det er? Nej. Den er alt andet end overfladisk. Den er det livgivende...

Et stærkere brand leder til mere kirkegang

Et stærkere brand leder til mere kirkegang

Faste kirkegængere, der går i en kirke med et stærkt brand, oplever flere sociale og spirituelle fordele ved kirkegangen – og der er sammenhæng mellem oplevede fordele og kirkegang; jo flere fordele, des mere kirkegang. Med andre ord - skab et stærkere brand, der...

Skal dine tekster være 100 % bedre?


Få 3 siders tjekliste med 16 punkter + strategiske overvejelser samt huskeregler og kæpheste.

Din tjekliste er på vej, kig i din indbakke.