Kernefortælling til Hetag Tagdækning.
Sidste år havde vi fornøjelsen af i samarbejde med Frederikke Andersen fra Hetag Tagdækning at udvikle Hetag Tagdæknings kernefortælling. Her brugte vi en lang række af vores yndlings analyse-værktøjer til kernefortællingen.
Hetag Tagdækning er en række selvstændige tagfirmaer samlet under Hetag Tagdækning-brandet, og Frederikke har præsenteret kernefortællingen internt – sammen med en screencast, hvor Jeannette forklarer og præsenterer kernefortælling og tankerne bag en sådan.
Vi er glade for, at der fra alle kanter er blevet nikket ja til fortællingen, som er udviklet på baggrund af en række strategiske analyse-værktøjer, som vi foretog sammen med Frederikke, der allerede havde indhentet input fra organisationen, inden vi gik i gang.
Fortællingen skal nu leve og danne grundlag for arbejdet – for sådan er det med kernefortællinger. Det kan være lige meget, hvad man skriver, hvis man ikke også lever det.
Vil du gerne vide, hvilke analyser vi brugte for at udvikle kernefortællingen?
Analyse-værktøjer til kernefortællingen (i vilkårlig rækkefølge):
- Den gyldne cirkel / Simon Sinek
- Arketype-analyse
- SWOT-analyse
- Interessent-analyse
- Nekrolog-test
- Konkurrent-analyse
- Omdømme-analyse
- Målgruppe-analyse
- Persona
Kongen, Elskeren eller Troldmanden? Arketyper som disse (som der er i alt 12 af) er ét af de redskaber, vi ofte tager i brug, når vi arbejder med branding-strategi.
Den metode, vi (inspireret af Heidi Hansen fra Syddansk Universitet) bruger, hjælper med at sætte ord på virksomheden – ord, der kan bruges, når vi sammen med virksomheden for eksempel formulerer eller udvikler værdier, vision, mission og kernefortælling.
Arketype-analysen er en af vores favorit-analyser, som vi altid hiver frem og bruger for at formulere en mere fyldestgørende og appellerende kernefortælling.
Fik du læst: Sådan skriver du bedre tekster